Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Zawarcie umowy pomiędzy Klientem a Sprzedającym może nastąpić na dwa sposoby.
Klient ma prawo przed złożeniem zamówienia do negocjacji wszelkich zapisów umowy ze Sprzedającym, w tym również zmieniających zapisy poniższego regulaminu. Negocjacje, te powinny być prowadzone w formie pisemnej i kierowane na adres Sprzedającego (Firma Handlowo-Usługowa „eMDe”/extraprezenty.pl Marcin Dobkowski, 03-203 Warszawa, ul. Bazyliańska 20).
W przypadku zrezygnowania przez Klienta z możliwości zawarcia umowy na drodze indywidualnych negocjacji zastosowanie ma poniższy regulamin i stosowne przepisy prawa.
1. Definicje:
1. Konsument – osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2. Sprzedający – Marcin Dobkowski Firma Handlowo-Usługowa "eMDe"/sklep internetowy www.extraprezenty.pl
3. Klient – pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która zawiera ze Sprzedającym umowę sprzedaży.
4. Użytkownik – osoba, która zaakceptowała regulamin.
2. Dane Sprzedającego
Sklep www.extraprezenty.pl jest prowadzony przez firmę:
Firma Handlowo-Usługowa „eMDe” Marcin Dobkowski
03-203 Warszawa, ul. Bazyliańska 20
NIP: 7581226286
REGON: 550087883
e-mail: sklep@extraprezenty.pl
Telefony kontaktowe: 503 952 962 (pn-pt, w godz.: 10-18)
Powyższa działalność gospodarcza prowadzona jest na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Zarząd Dzielnicy Targówek, Miasta Stołecznego Warszawa pod nr: 531789
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej prowadzona jest przez Ministra Gospodarki.
dalej nazywany „Sprzedającym”.
3. Sposób porozumiewania się
W przypadku zawarcia umowy na odległość sposób porozumiewania się Klienta ze Sprzedającym będzie odbywał się za pomocą:
-
adresu mailowego: sklep@extraprezenty.pl
-
telefonu, pod numerem Sprzedającego 503 952 962(koszt korzystania zgodny ze stawkami operatora, z którego usług korzysta Klient).
4. Zamówienia
1. Zamówienia można składać przez 24 godziny na dobę.
2. Dokonywanie zakupów w Sklepie zamówienia możliwe jest przez Użytkowników-Klientów zarejestrowanych i posiadających swoje Konto jak i dla Klientów składających zamówienie bez rejestracji i utworzenia Konta.
3. Złożenie zamówienia następuje poprzez dodanie przez Klienta wybranego towaru do koszyka zakupowego, z zastrzeżeniem, że minimalna wartość zamówienia = 39zł (każdorazowe dodanie produktu do koszyka powoduje jego sumowanie, z wyświetleniem się aktualnej wartości koszyka, więc jeżeli wartość zamówienia będzie mniejsza niż minimalna = 39zł, pojawi się komunikat informujący o tym fakcie/blokada zakupu).
4. W celu sfinalizowania zamówienia klient zobowiązany jest do zaakceptowania Regulaminu poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zamówienia.
5. Po dokonaniu zamówienia Klient dostaje na podany przez niego, własny adres e-mail link do potwierdzenia złożenia zamówienia. Link ten jest szczególnie istotny dla zamówień "płatnych przy odbiorze"("za pobraniem"), ponieważ brak kliknięcia w niego po złożeniu powyższego typu zamówienia w ciągu 3 dni powoduje nie przyjęcie zamówienia do realizacji, a więc w przypadku zamówień "płatnych przy odbiorze" niezbędne jest potwierdzenie takiego zamówienia poprzez kliknięcie w w/w link (brak potwierdzenia = brak realizacji zamówienia);
6. Termin realizacji zamówienia rozpoczyna swój bieg:
-
w przypadku zamówień płatnych przy odbiorze - po potwierdzeniu zamówienia przez Kupującego;
-
w przypadku zamówień płatnych przelewem(przelew tradycyjny oraz płatności on-line) – po zaksięgowaniu wpłaty na którą oczekujemy maksymalnie 3 dni robocze (po w/w terminie zamówienie jest anulowane).
7. Wszystkie, w/w zamówienia prawidłowo złożone i opłacone/potwierdzone zostaną zrealizowane, ale zastrzegamy sobie możliwość anulowania/odrzucenia zamówienia w całości w następujących przypadkach, gdy:
- brak możliwości kontaktu telefonicznego celem potwierdzenia błędnie wprowadzonego adresu w zamówieniu;
- złożone zamówienie "płatne przy odbiorze", ale jest nie potwierdzone przez Kupującego kliknięciem w link potwierdzający otrzymany po złożeniu zamówienia;
- wstępne kompletowanie zamówienia wykaże brak produktów na magazynie w ilości uniemożliwiającej realizację zamówienia w całości, tzn.: przekraczającej 50% wartości zamówienia, a ich sprowadzenie lub zakup z innego źródła jest niemożliwy w najbliższym czasie i nie przekraczającym 30 dni kalendarzowych.
5. Paragon i faktura
1. Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon. Dokument wystawiany jest w chwili, gdy wszystkie zamówione przez Klienta towary są skompletowane i gotowe do wysyłki.
2. Na życzenie Klienta wystawiana jest faktura na podstawie paragonu, o ile zaznaczone jest to podczas składania zamówienia i jest podany numer NIP.
3. Zgodnie z art. 106e ust. 5 pkt 3 ustawy o VAT w przypadku gdy wartość paragonu (kwota łączna/suma) nie przekracza 450 zł brutto i na jego podstawie można określić wartość podatku VAT dla poszczególnych stawek oraz posiada NIP nabywcy – paragon stanowi fakturę uproszczoną, równoważną ze zwykłą fakturą.
Elementy, jakie powinien zawierać paragon, aby uznać go za fakturę uproszczoną, są następujące: data wystawienia; unikalny kolejny numer; NIP sprzedawcy; NIP nabywcy; nazwa (rodzaj) towaru lub usługi; data sprzedaży; kwota należności ogółem oraz dane pozwalające określić kwotę podatku dla poszczególnych stawek (jeśli nie zawiera danych wymienionych w art. 106e ust. 1 pkt 8–9, 11–14 ustawy o VAT)
W odróżnieniu od zwykłej faktury VAT faktura uproszczona(paragon z NIP) nie musi zawierać: imion i nazwisk lub nazwy podatnika i nabywcy towarów lub usług oraz ich adresów.
4. Wszystkie, nasze paragony posiadają w/w elementy, a więc paragon z NIP nabywcy wystawiony przez nas do zamówienia o wartości poniżej 450zł i załączony do paczki jest fakturą uproszczoną zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Do zamówień o wartości poniżej 450zł nie wystawiamy standardowych, zwykłych faktur.
6. Ceny
Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są w polskiej walucie i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny towarów nie zawierają kosztu dostawy, który określony jest w cenniku dostaw(strona KOSZTY i SPOSOBY DOSTAW) oraz przedstawione są podczas składania zamówienia.
UWAGA!!! Od standardowych cen widniejących przy każdym z produktów mogą być udzielone przez aplikację sklepową automatyczne upusty, np.: ze względu na wartość zamówienia lub po wprowadzeniu kodu w odpowiednie miejsce w "koszyku" podczas składania zamówienia (w/w obniżki cen nie zawsze dotyczą produktów aktualnie będących w promocji). Każda, taka zmiana ceny (upust) widoczna jest wyłącznie w koszyku sklepowym.
7. Sposoby zapłaty i dostawa
1. Dostawa towaru odbywa się w wybrany przez Klienta i określony w zamówieniu sposób.
2. Koszty i szczegóły dostawy zamówienia dostępne są zakładce KOSZTY i SPOSOBY DOSTAW znajdującej się w stopce sklepu. Szczegółowa informacja dotycząca kosztów i sposobów dostaw jest oczywiście również widoczna podczas składania zamówienia.
3. Czas realizacji zamówienia uzależniony jest od dostępności produktu i "kolejki" zamówień oczekujących na realizację, ale można określić go na od 1 do 5 dni roboczych z zastrzeżeniem, że konkretny czas wysyłki danego produktu widoczny jest po prawej stronie od zdjęcia w zakładce szczegółowy opis produktu. W przypadku, gdy czas realizacji zamówienia przekroczy określony po złożeniu zamówienia czas - informujemy o tym.
W przypadku zamówienia na produkty o różnych terminach wysyłek przesyłka zostanie wysłana po skompletowaniu całego towaru do zamówienia.
4. Termin otrzymania przesyłki uzależniony jest od wybranego przez Klienta sposobu dostawy towaru.
5. Szczegóły dostępne są na podstronie/zakładce KOSZTY i SPOSOBY DOSTAW
6. Obowiązują następujące formy płatności za zamówione towary:
- za pobraniem(płatne przy odbiorze): należność pobiera kurier;
- przelewem bankowym na konto sklepu, czyli tzw. „przedpłata za zamówienie”;
- poprzez systemy płatności elektronicznych(Shoper/Autopay, Przelewy24 oraz PayPal/tylko do zamówień z zagranicy/)
Dostępne, powyższe systemy płatności elektronicznych udostępniają wiele form płatności, którymi można realizować płatność, jak m.in.:
- Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro (Podmiotami świadczącymi obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Blue Media S.A. oraz PayPro S.A.)
- BLIK
- Google Pay
- Apple Pay oraz
- standardowe przelewy natychmiastowe (bank Klienta - nasz bank)
8. Zawarcie umowy
1. Zawarcie umowy następuje z chwilą złożenia zamówienia przez Klienta. Realizacja zamówień płatnych za pobraniem następuje niezwłocznie po potwierdzeniu zamówienia(link wysłany w wiadomości, patrz pnkt. 4, ust. 4 niniejszego regulaminu), a zamówień płatnych przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych, po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego(w obu przypadkach nie później niż w określonym w pnkt. 5, ust. 3, czasie).
2. Zakupiony towar wraz dowodem zakupu jest wysyłany wybranym przez Klienta przewoźnikiem na podany przez Klienta w formularzu zamówienia adres.
9. Odstąpienie od umowy sprzedaży
1. Zgodnie z art. 27 Ustawy z 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (dalej OPK) Klient ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od dnia odbioru paczki bez podania przyczyny i bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Klient może odstąpić od umowy, składając Sprzedającemu oświadczenie o odstąpienia od umowy. Oświadczenie można złożyć Sprzedającemu, np. e-mailem wykorzystując formularz, którego wzór można pobrać na stronie/zakładce ZWROTY i REKLAMACJE.
2. Klient nie ponosi dodatkowych kosztów w przypadku odstąpienia od umowy z wyjątkiem sytuacji, gdy:
- Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego; Sprzedający nie jest wówczas zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów;
- Sprzedający zgodzi się ponieść ww. koszty.
3. Dla zachowania ustawowego terminu odstąpienia od umowy wystarczające jest wysłanie oświadczenia przed jego upływem (w przypadku oświadczenia wysłanego pocztą tradycyjną decyduje data stempla pocztowego).
4. W przypadku odstąpienia od umowy przez Klienta drogą elektroniczną Sprzedający zobowiązany jest niezwłocznie przesłać Klientowi potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy w w/w. sposób
5. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
6. Sprzedający ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu pieniędzy, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
7. Jeżeli Sprzedający nie zaproponuje, że sam odbierze rzecz od Klienta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Klient powinien zwrócić rzecz Sprzedającemu (zalecamy zwrot wraz z paragonem/fakturą, co ułatwi Sprzedającemu zwrot) lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Sprzedającego do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedający zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
9. Klient ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że Sprzedający zgodził się je ponieść.
10. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował Klienta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9 OPK, co jednak miało miejsce w punkcie 7 niniejszego regulaminu.
11. W chwili odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez Klienta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez Sprzedającego.
12. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu miedzy innymi do umów:
12.1 o świadczenie usług, jeżeli Sprzedający wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
12.2 w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
12.3 w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
13. Zwrotu środków za zamówienie opłacone przez Klienta kartą płatniczą, Sprzedający dokona na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego/Płatnika zamówienia, a w przypadku zapłaty za zamówienie innym opcją płatności - zwrotnie i w identyczny sposób w jaki dotarła do nas przedpłata tyt. realizacji zamówienia.
10. Postępowanie reklamacyjne
1. Sprzedający odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem w zakresie określonym ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827) oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku - kodeks cywilny (Dz. U. 1964 nr 16 poz. 93). Sprzedający jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia z 2-letnim czasem obowiązywania) zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2. Reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową sprzedaży można składać pisemnie na adres Sprzedającego lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@extraprezenty.pl
3. Składając reklamację z tytułu niezgodności Towaru z umową Sprzedający zaleca podanie danych kontaktowych Klienta, dokładne opisanie przyczyn reklamacji i żądań wobec Sprzedającego, a także dołączenie dokumentu sprzedaży lub jego kserokopii.
Pomocna przy składaniu tego typu reklamacji może być zakładka: ZWROTY i REKLAMACJE
4. Sprzedający ma obowiązek dostarczenia rzeczy Klientowi bez wad.
5. Sprzedający odpowiada wobec Klienta niebędącego Konsumentem na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego w zakresie rękojmi.
6. Sprzedający rozpoznaje reklamacje niezwłocznie od jej złożenia lub dostarczenia Towaru, jeżeli będzie to niezbędne do rozpoznania reklamacji (szczegóły: zakładka ZWROTY i REKLAMACJE)
7. Informujemy, że w sklepie obowiązują dwie opcje czasu ochrony gwarancyjnej związane z produktami/producentami:
- wszystkie produkty oznaczone marką MMM: 6 miesięcy ochrony gwarancyjnej;
- wszystkie inne niż powyżej wymienione(MMM): 12 miesięcy ochrony gwarancyjnej
Czas ochrony gwarancyjnej rozpoczyna swój bieg z dniem odbioru przesyłki.
8. Za świadczoną usługę transportową na rzecz Kupującego Sprzedający wystawia fakturę VAT.
11. Postanowienia końcowe
1. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Klienta i nie może być również w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu regulaminu.
2. Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Klienta w zakładce „Regulamin”. W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażowej Klienta obowiązuje regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia. Za wyjątkiem sytuacji, kiedy Klient uzna go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje Sprzedającego o wyborze aktualnego jako obowiązującego.
3. Sprzedający zapewnia Klientowi poprawność działania sklepu internetowego
w następujących przeglądarkach: IE wersja 7 lub nowsza, FireFox wersja 3 lub nowsza, Opera wersja 9 lub nowsza, Chrome wersja 10 lub nowsza. Używanie oprogramowania firm trzecich mających wpływ na funkcjonowanie i funkcjonalność przeglądarek: Internet Explorer, FireFox, Opera, Chrome może mieć wpływ na poprawne wyświetlanie sklepu, dlatego w celu uzyskania pełnej funkcjonalności sklepu extraprezenty.pl, należy je wszystkie wyłączyć.
4. Sprzedający informuje o kodeksie dobrych praktyk, z którym należy się zapoznać, a o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz sposobie zapoznania się z nim.
5. Informujemy, że istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Klient będący Konsumentem posiada następujące możliwości skorzystania z w/w, pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
⇒ może zwrócić się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu pomiędzy Klientem, a Sprzedającym;
⇒ może zwrócić się do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej (wykaz na stronie: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596) z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej ze Sprzedającym umowy;
⇒ może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedającym, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika praw konsumentów(wyszukiwarka na stronie: https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php ), ewentualnie organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in.: Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich; pełny wykaz organizacji/podmiotów: https://www.uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php ). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800007707 oraz w oddziałach terenowych, których adresy są wskazane na stronie: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/63,tu-znajdziesz-pomoc.html oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem e-mail: porady@dlakonsumentow.pl .
⇒ niezbędne informacje i pomoc Klient otrzyma także na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/konsumenci.php
⇒ Klient może też skorzystać z możliwości rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
6. Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedający zbiera i przetwarza zgodnie z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI w celu realizacji zamówienia. Klient dokonujący zakupu wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych.
7. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie obowiązujące przepisy prawne, tj.: w szczególności przepisy Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16 poz. 93 z późn. zm.), Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.), Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014, poz. 827),Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. Nr 93 poz. 47 z późn. zm.) Ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.), oraz Ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. prawo własności przemysłowej (Dz. U. z 2001 r. Nr 49, poz. 508 z późn. zm.).
OSTATNIA AKTUALIZACJA REGULAMINU SKLEPU: 10.05.2024r., godz. 11:30